CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Jumaat, 25 November 2011

!bOyfreN Aku bOYFREn KAu!


heLLO melo kopi tea'o!
salaM UKhwah readers..
:2::2:

woW tajuk ENTry kali ni mesti gal2 semua takutkan?:20:
I pon TAKut JUGak entry kali ni..ok lah..pada yang pernah mengalami situasi ini mesti da biasakan?Mana ade pompuan yang sanggup berkongsi kasihkan?Mungkin ader tapi secara hakikatnya tiada perempuan yang mampu berkongsi kasih sayang..Tahu tak wahai readers,kasih sayang sukar dicari payah diganti..

Aku masih lagi mencari sebab kenapa perkara ini mesti berlaku..:17:hehhe kadang2 bleh jadi gila oo..
Yang si perempuan tu pula xtahu ker yang si lelaki tu sudah ader pacar?Eh bila diselidik katanya lelaki 2 mengaku single..alahai...:24:kejamnya kalau si lelaki tu boleh mengaku begitu..Beb nak cakap la kan dat dalam dunia yang maju ni perempuan dengan lelaki sama jer bab setianya..(ader certain).

Entry ni bukanlah nak menyalahkan pada lelaki semata2 tapi perempuan jugak tak lari dari buat salah.Sejak aku meningkat umur ni..Aku boleh fikir apa erti sebuah percintaan,kesetiaan dan kasih sayang..:5:.Sejak aku bercinta dalam umur sekarang ni aku terasa sangat2 cara nak mengahargai org yang kita sayang.


Mesti ada yang berkata, "cakap senang, realitinya payah". Ya, berkata memang mudah. Lebih mudah dari bertindak. Apapun, ianya memang mudah dilaksanakan apabila kecintaan kepada Allah mendahului kecintaan kepada manusia. Kemanisan iman akan lebih dirasai apabila insan menyintai sesuatu jua membenci sesuatu juga kerana Allah. Dan, orang yang beriman juga sentiasa terdorong untuk berfikir secara rasional dan optimis. Kerana apa? Kerana orang beriman, wawasannya sentiasa jauh kehadapan - melangkaui kehidupan dunia dan alam barzakh (alam kubur). Wawasan hidup orang beriman melangkaui redha semua makhluk: manusia, jin, malaikat, haiwan, tumbuhan, alam semesta dan apa saja kejadian pencipta. Wawasan orang beriman adalah keredhaan dan kasih-sayang Allah, pencipta segala kejadian, penguasa sekalian alam.

Apapun, usah terlalu risau sehingga memudaratkan diri. Ayat 'skema' yang selalu dikatakan: setiap sesuatu pasti ada hikmahnya. Walaupun ianya ayat klise, namun itulah falsafah yang menguatkan jiwa dan mendorong manusia menjadi lebih bijaksana dalam kehidupannya.Oleh itu hargai lah pasangan anda..Ini ader tips sket nak share cara nak hargai pasangan kita.(insyaALLAH)

1. Berusaha untuk berdampingan dengan si dia. Cari waktu untuk ‘dating’. Lepas subuh atau maghrib waktu paling sesuai. (lagi kerap lagi bagus)

2. Saat bertemu, lupakan perkara lain seperti bisnes, kawan-kawan di alam maya, Farmville atau apa sahaja.

3. Dengar dengan teliti setiap butir bicaranya. Nilai dengan mata hati. Renungkan kata-katanya. Buang rasa egoismu,

4. Bawanya ke mana sahaja. Percayalah, ‘si dia’ mampu menjadi penyelamat kamu.

5. Persiapkan diri dengan ilmu supaya perjumpaan kamu berkualiti.

# mungkin tips di atas tidak tersusun atau banyak kelemahan. Saya juga insan biasa Cuma kita sebagai manusia saling memberi dan berkongsi. ^_~.. *teruskan*
:29::29::29::29::29::29::29::23:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini